Třetina na marketing

Rozpočet na film Avatar nakonec činil zhruba 300 milionů dolarů a náklady na reklamu a marketing spolkly dalších 150 milionů dolarů.

Blesk, 30. 1. 2010


Život v anketách

"A ty ankety, to je nesmírně zajímavá věc. To říkáte vy, já už jsem to slyšel od Marka Ebena, od Ondřeje Havelky a Miroslava Žbirky. Říkali - my máme pocit, že už se noviny dělají jenom po telefonu. A vždycky někdo zavolá a říká: "Prosím vás, řekněte mi, co si tak myslíte o jaderné elektrárně v Temelíně nebo depresích na podzim nebo protiraketové základně, a tak dále." (Tomáš Procházka, moderátor)

ČRo 6, 5. 2. 2010


Bulvární ponížení

"Já do jisté míry s nima kooperuju, když teď třeba mám tu novou desku, tak to já zase se ponížím a leccos i párkrát uvařím, jako znáte to, to je reklama." (Petra Černocká o bulváru)

ČRo 6, 5. 2. 2010


Zákaz sociálních sítí

"Sociální sítě jsou velikánský fenomén. Mám dokonce příklad z jedné mediální společnosti, kde daný redaktor se musel na sociální síť připojit, přihlásit, protože veškerá komunikace už probíhala tam a on byl mimo obraz. U nás ve firmě je toto zakázáno nebo nepodporujeme to, protože jsou jiné oficiální kanály. Řekl bych, že sociální sítě pro firemní komunikaci nejsou vhodné z mého pohledu. (Vladimír Brož ze společnosti McAfee, zabývající se bezpečností na internetu)

ČT24, 19. 1. 2010


Konec krále sjezdovek

Kdysi mu patřilo šest českých lyžařských areálů a mluvil o plánech na vybudování areálů v Rumunsku či bosenském Sarajevu. Plány "krále sjezdovek" Karla Vacka však rychle vyšuměly. Neúspěšně skončily i jeho další aktivity v Česku. Zůstaly po něm sice moderní lyžařské areály, ale také dluhy. (...) Založil firmu Snowhill a postupně uzavřel s většinou tělovýchovných jednot dlouhodobé smlouvy na pronájem v celkem šesti střediscích. Vsadil hodně na moderní vybavení a marketing: obří reklamy na lyžování na tehdy nepříliš známých svazích Ještědu či Herlíkovic visely například na pražské magistrále. Do areálů investoval přes půl miliardy korun. "Určitě měl zajímavou vizi, ale příliš se nezabýval ekonomikou," říká liberecký primátor Jiří Kittner.

MF Dnes, 25. 1. 2010


Tohle nechci

> "Bude docela obtížné ho nosit, třeba když jste v metru."

> "Jestli bude těžký a nevejde se mi do kabelky, nechci ho."

> "Jestli nebude odolný a nebude v pouzdru, nikdy si ho nekoupím."

(anketa mezi Newyorčany na téma iPad od Applu)

ČT1, 31. 1. 2010


Už to bylo potřeba

Zbrusu novým dovozcem těchto legendárních britských automobilových značek do Čech se stala rakouská společnost Jaguar Land Rover Austria. Nový importér bude zodpovědný za prodej, marketing a další služby. Největší důraz však Jaguar a Land Rover bude klást na zvýšení úrovně služeb pro své zákazníky, neboť v současnosti je u nás registrováno zhruba 1600 vozů značky Jaguar a asi 6600 land roverů.

ForMen 5.2.2010


Armádní vtipálci

Nejnovější, "verbuňk" rakouské armády, zadaný profesionální agentuře, nepřežil ani dva dny. Charakterizovalo ho jedno slovo: trapnost. Asi dvouminutový spot ukazuje houf slečen lepících se na holohlavého svalovce, který je láká na projížďku ve svém bouráku. Vtom se tu z mlhy vynoří tank rakouské armády, mladý velitel seskočí na zem, přičemž rukou sugestivně pohladí hlaveň děla a volá na děvčata: "Nechtěla byste to zkusit s námi?" Pak opět nasedne na tank a odjíždí, následovaný houfem děvčat, která svalovec "přestal" zajímat. Spot končí heslem "Rakouská armáda poskytuje mladým lidem širokou škálu možností".

Hospodářské noviny, 1. 2. 2010


Jedna moc hezká, druhá moc stará

Údajně nejvlivnější světová celebrita, herečka Angelina Jolie (34), byla dlouhá léta tváří značky St. John. Reklama letošní jarní kolekce už ovšem bude bez ní. Šéf firmy Glenn MacMahon vysvětlil proč: "Angelina je už tak slavná, že naše výrobky zastiňuje. Lidé si prohlížejí, jak je krásná, a vůbec nevnímají značku, kterou propaguje." V nové reklamní kampani tak Angelinu nahradila anglická modelka a zpěvačka Karen Elson (30). Francouzská značka Louis Vuitton se rozloučila se zpěvačkou Madonnou (51) z úplně jiných důvodů. Je údajně příliš stará, a přestože má značka její služby předplacené až do roku 2011 (za 170 milionů korun), letos ji na reklamách nahradí o šestadvacet let mladší Lara Stone (25).

Glanc, 21. 1.2 010


Končíme s bannery

"Do konce letošního března zrušíme všechny klasické bannery a budeme prodávat jen kontextovou reklamu, kterou můžeme přesně zacílit." (Mark Cowan, zástupce Facebooku)

Hospodářské noviny, 15. 1. 2010


Hlavně se jistit výzkumy

Kdysi jsem si v jedné velké nadnárodní společnosti vyslechl zadání kampaně. Odvoz podkladů v podobě výzkumů a analýz, jimiž naši agenturu ve firmě vybavili, vyžadoval, obrazně řečeno, objednat přepravní službu. Navzdory pochybnostem o důležitosti takového množství informací jsem se pro klid duše materiálem několik dnů prokousával. Přitom jsem postupně zjišťoval, že jeden výzkum neguje druhý, třetí s těmi předchozími vůbec nesouvisí a každý další mě vzdaluje stále víc a víc od pochopení celé problematiky. (Radek Dráb, ředitel reklamní agentury TBWA)

Hospodářské noviny, 5. 2. 2010


Síla prezidenta

Portugalského vodního psa ještě před pár měsíci znalo jen pár zapálených chovatelů. Dnes je tomu jinak. "Portíka", jak plemenu říkají jeho příznivci, chce mít každý. Stačilo k tomu málo. Tohoto psa si vybral jako společníka do Bílého domu americký prezident Barack Obama. Černé štěně Bo s bílou náprsenkou se rázem stalo miláčkem davů a pozornost mu věnují světová média. Má dokonce i svůj blog a v dětské knížce Bo, America's Commander in Leash (Bo, vrchní velitel Ameriky v obojku) provádí po sídle amerických prezidentů.

Instinkt, 28. 1. 2010