Problém nadužívání focus groups se týká především oblasti testování (konceptů, produktů, designu apod.). Metoda je výzkumnými agenturami (a bohužel i řadou klientů) často preferována i v případech, kdy je se zadáním a cíli výzkumu naprosto nekompatibilní. Metoda by totiž měla sloužit opravdu jen k závěrům kvalitativního, nikoliv kvantitativního charakteru. Většinou přitom chybí jakákoliv vnitřní (na straně zadavatele) či vnější (ze strany výzkumných specialistů) oponentura zvoleného výzkumného nástroje. Širší obecná diskuse o spolehlivosti skupinových diskusí a validitě výsledků u nás zatím prakticky neproběhla.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se