Postmoderní změny v marketingu mohou způsobit, že dosavadní marketingové nástroje, které jsou považovány za stálice marketingového nebe, už k získání pozornosti, náklonnosti a věrnosti zákazníků nestačí. Jaké změny to tedy jsou?

Fragmentace trhu

V první řadě dochází k tzv. fragmentaci. Fragmentace trhu na straně nabídky je známý jev. Výrobků na trhu je čím dál více, každý z nich se snaží odlišit od konkurence a výsledkem jsou vysoce specializované minitrhy. A tak máme čisticí prostředky na nádobí, na podlahy, na dřezy, na sporáky, na trouby, na koupelny, na okna, na baterie, na toalety, na nábytek atd. a v každém z nich vysokou koncentraci výrobků, které by ale při troše dobré vůle mohly být použitelné minimálně i pro 2-3 jiné úkony. Na takovém trhu je pak složité najít nový způsob, jak nabídnout něco víc než ostatní.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se