reklama
reklama
28. 8. 2012 | poslední aktualizace: 27. 8. 2012  11:00
PRODEJ

Drogerie si vydobyly svou pozici

Čeští zákazníci si pro nákup drogerie a kosmetiky vybírají ve stále větší míře specializované drogerie. Obliba samoobslužných drogerií přitom dosáhla rekordu, neboť je preferuje už 43 % domácností. Vyplývá to z výzkumu Drogerie 2012 společnosti Incoma GfK z letošního května, ze kterého rovněž plyne, že v loňském roce tento typ prodejny preferovalo 37 % lidí. Vedle specializovaných drogerií mají velmi silnou pozici také hypermarkety, ve kterých nejvíce utrácí dalších 30 % domácností. S odstupem za nimi následují diskonty (11 %), supermarkety (8 %) a malé samoobsluhy (5 %). Při jedné návštěvě specializované samoobslužné drogerie utratí zákazníci za drogerii a kosmetiku průměrně 352 Kč, v případě hypermarketů je průměrná útrata vyšší, 390 Kč.

V současné době nejvýznamnějšími specializovanými drogistickými řetězci na českém trhu jsou Teta, Dm drogerie, Rossmann a Schlecker. Zmíněné drogistické řetězce mají dohromady více než 1100 prodejen. Počet prodejen řetězce Teta (vlastních prodejen včetně nezávislých drogistů sítě Teta) dosáhl již 680, Dm drogerie má více než 190 prodejen a Rossmann i Schlecker mají každý více než 140 prodejen. Prodejny řetězce Schlecker budou mít brzy nového vlastníka: kupuje je společnost p.k. Solvent (PKS), která v Česku provozuje síť drogerií Teta. Zatímco v předchozích letech byly specializované samoobslužné drogerie hodnoceny jako dražší, především v porovnání s hypermarkety a diskonty, aktuální studie ukazuje, že takové vnímání drogistů pomalu ustupuje.

Autoři:
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.
ARCHIVY TITULŮ
reklama
Marketing&Media
reklama
reklama
reklama