Jestliže při nákupu potravin krize ovlivňuje 4 z 10 nakupujících, pak v případě nákupů potřeb pro domácnost je tento nárůst ještě markantnější - z 18 % na 47 %. Nejpatrnější je tento přístup u domácností s nižšími příjmy, u starších osob a lidí s nižším vzděláním. Ekonomická situace tak začíná poměrně zásadním způsobem ovlivňovat nákupní chování českých domácností.

Obavy z aktuálního i možného budoucího ekonomického vývoje vedou k tomu, že lidé více než dříve plánují své nákupy, klesá podíl tzv. impulsních nákupů i celková průměrná velikost nákupního koše. A zákazníci napříč socio-demografickými kategoriemi samozřejmě pozitivně reagují na širokou škálu slev.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se